[O1] Kąt wtrysku + anomalia VAG-COM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cris383
    Classic
    • 2011
    • 4

    [O1] Kąt wtrysku + anomalia VAG-COM

    ........
  • dp2
    Drive
    • 2010
    • 69
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    [O1] Kąt wtrysku + anomalia VAG-COM

    Witam,
    Od momentu zakupu (październik 2010) szukam rozwiązania problemu związanego z trudnym odpalaniem auta gdy postoi długo. Mianowicie przy temp. ~0 st C trzeba było go pokręcić 2-3sekundy i załapywał. Na początku chwile nierówno pracował a później wchodził na 900 i było OK. Teraz przy -12stC grzeje go dwa razy (każde po jakieś 5s lub dłużej jak nie zgaśnie ikonka), pokręcę go raz, za drugim kręceniem złapie i to samo: pochodzi chwile nierówno i jest ok. Ale wystarczy że pochodzi parę sekund wyłączę go, i później pali z pierwszego.

    Tak więc od dłuższego czasu szperałem na forum i:

    1. Czujnik temp. wymieniony (zielony) - brak poprawy
    2. Przekaźniki 103 i 109 wymienione - brak poprawy
    3. Świece sprawdzone metodą "na żarówkę" - wszystkie OK żarówka świeciła mocno na każdej ze świec
    4. Akumulator, kręci ok, nie był sprawdzany.
    5. Depresator dolewam co tankowanie (zrobiłem już ok 3tyś)
    6. Filtr zmieniony przy zakupie, jest co prawda mały pęcherzyk powietrza w połowie długości jasnego przewodu paliwowego od filtra do pompy
    7. Kąt wtrysku i tu pojawia się moja anomalia - VAG 208.1PL

    Kiedy VAG-COM jednocześnie wyświetla trzy bloki kąt wtrysku jest na granicy poprawnych wartości --> 45 wg (http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...1t+wtrysku+vag)



    Ale kiedy wyświetlam tylko jeden blok to wskazania wynoszą 16....



    Po zakupie miałem 17664, 17564 i 17569. Naprawiono co trzeba, błędy skasowałem na początku listopada. Zrobiłem 2tyś km, zrobiłem odczyt i 0 błędów.

    Spotkał się ktoś z takim zachowaniem ?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jak masz grupe 000 to wlacz LOG i wtedy pojawi sie taki wykres. Wrzuc co tam pokarze.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • bradley
        L&K
        • 2008
        • 1465

        #4
        To nie jest zadna anomalia. Kazdy tak ma.
        W nastawach podstawowych masz 16 i to jest twoj rzeczywisty kat, wiec jest opozniony i do poprawy.
        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

        Komentarz

        • dp2
          Drive
          • 2010
          • 69
          • Octavia I combi (1U5)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Jak masz grupe 000 to wlacz LOG i wtedy pojawi sie taki wykres. Wrzuc co tam pokarze.
          Jak długo należy zbierać dane ?
          Pytam ponieważ po krótkiej po jakiś 30 sekundach plik był pusty, tzn CSV zawierał nagłówki ale bez danych, nawet jak naciskałem "Znacznik".

          Wybrałem tylko jeden blok (000), być może to jest przyczyną.

          Komentarz

          • oziemi
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 399

            #6
            Maicroft miał zapewne na myśli TDi timing. Wchodzisz w grupe 000 basic settings klikasz TDi timing i pokazuje Ci się wykres. Robisz print screena i wklejasz na forum. Warunek silnik musi być pożądnie nagrzany, czyli od dłuższego czasu 90 st. na budziku
            Elegance
            ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
            -------------------------------------------

            Komentarz

            • dp2
              Drive
              • 2010
              • 69
              • Octavia I combi (1U5)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Maicroft miał racje guzik był ale coś mi nie pasowało. Poszukałem troszkę w necie i zaopatrzyłem się w nowszą wersję VAG-COM'a.
              Temperatura wynosiła ~82 stopnie

              Tak wygląda wynik odczytu:

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                Jak mowilem wczesniej.
                Zbyt pozny i do poprawy.
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • soszek81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1245

                  #9
                  timing = 15
                  czyli masz bardzo opóźniony, idealny powinien być prawie na linii niebieskiej wykresu.
                  Przy tej temp paliwa (105) to powinno być ok 55 +-5
                  Ja mam tez delikatnie opóźniony, ale jednak powyżej czerwonej linii.
                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                  Komentarz

                  • dp2
                    Drive
                    • 2010
                    • 69
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Dzięki za pomoc i poświęcony czas.

                    Do osób z Łodzi, Pabianic, Aleksandrowa, Zgierza lub Konstantynowa - znacie jakiś zakład gdzie mogę to zrobić (poza ASO). Mam na myśli taki gdzie będą wiedzieli co z czym i jak, kiedy im powiem że mam to do ustawienia kąt wtrysku ?

                    Komentarz

                    • Space99
                      Rider
                      • 2008
                      • 275
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      hmmm ale to w BS sięsprawdza 2 okienko? nie w normalnym? bo teraz po robocie rozrządu mi pokazuje w BS 0 (zero)
                      Zaraz po włączeniu BS spada do 0 a w normalnym 44
                      pozdrawiam Marcin

                      Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                      Komentarz

                      • dp2
                        Drive
                        • 2010
                        • 69
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        To co piszesz spowodowało że założyłem ten wątek -- to jest ta moja "anomalia"
                        Jak pisze bradley - każdy tak ma a o ile dobrze pamiętam to na forum znalazłem że to właśnie ma być w BS tyle że miałem VAG-COM 208.1PL a TDI timing zrobiłem z 303.1

                        Komentarz

                        • bradley
                          L&K
                          • 2008
                          • 1465

                          #13
                          Zamieszczone przez Space99
                          bo teraz po robocie rozrządu mi pokazuje w BS 0 (zero)
                          To rozrzad super zlozony - na flamaster chyba
                          Wartosci 0 oraz 255 to skrajne wartosci i moga oznaczac przestawiony rozrzad (na kole pompy).
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez bradley
                            To rozrzad super zlozony - na flamaster chyba
                            flamaster się starł i na oko ustawili :lol:
                            ale nie trzeba daleko szukać bo miałem jakiś czas temu auto po wymianie rozrządu gdzie super mechanik (jak czyta to niech się nie odzywa) odczytywał poprawność ustawienia w 4 kanale :twisted: :lol:
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • Space99
                              Rider
                              • 2008
                              • 275
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Tak rozrząd na flamaster rozbierałem :> ustawiłem na znaki klawiature i GMP i zdejmowałem koło pompy bo o nią chodziło. Musiałem ją wyciągnąć (N108) więc pewnie na niej będzie przestawione choć też porobiłem sobie na niej znaki .
                              Wg mnie jeżeli wał ustawiłem w GMP i klawiature na znak to pewnie problem będzie na pompie.

                              wiem że to nie jest profesjonalnie ale nie mam blokad
                              pozdrawiam Marcin

                              Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                              Komentarz

                              • dp2
                                Drive
                                • 2010
                                • 69
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Ponowie pytanie macie kogoś godnego polecenia z Łodzi lub okolic który wie jak ustawić kąt wtrysku ?

                                Komentarz

                                • Space99
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 275
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  ustawiłem na fasolkach:



                                  Dobrze?
                                  pozdrawiam Marcin

                                  Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                  Komentarz

                                  • soszek81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1245

                                    #18
                                    na moje oko nawet perfekt
                                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      No i jest git
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • dp2
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 69
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                        #20
                                        Dzięki wszystkim - kąt wtrysku ustawiony, problem wyeliminowany

                                        Komentarz

                                        • lukaszp1981
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 139
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          Koledzy, mam pytanie, co może być powodem tego, że zapłon się opóźnia? Miałem ustawiony kąt wtrysku perfekcyjnie (na niebieskiej linii), po jakimś niecałym roku mam teraz w środku, pomiędzy czerwoną i niebieską. Na rozrządzie przejechane niecałe 80 tys. km. Czy już powinienem zmieniać rozrząd?

                                          Komentarz

                                          • robekcool
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2041
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            lukaszp1981, sam sobie odpowiedziałeś. przecież elementy się zużywają - co za tym idzie kąt ulega przestawieniu
                                            www.k-mot.pl
                                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                            Autoholowanie.
                                            Robert Kulma

                                            Komentarz

                                            • lukaszp1981
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 139
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              robekcool, dzieki. W takim razie trzeba pewnie myśleć o wymianie rozrządu. Mam zamiar kupić u kolegi Łukasz - z naszego forum, orginalny komplet wraz z pompą wody. Tylko nie wiem jaką pompę włożyć. Wcześniej wspomniany kolega proponuje mi AIRTEX'a.

                                              Komentarz

                                              • robekcool
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2041
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                nie podważam jakości innych produktów. dla mnie ORI lub SKF. różnice raczej niewielkie :wink:
                                                www.k-mot.pl
                                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                                Autoholowanie.
                                                Robert Kulma

                                                Komentarz

                                                Pracuję...